Saturday, January 27, 2018

Tarta Tatin cu mere

    Desi tarta Tatin aduce cu o simpla placinta cu mere, aceasta are in spate o istorie interesanta, inceputa in anul 1880, in Franta, la Hotel Tatin, care ii da si numele. Este vorba despre surorile Stephanie si Caroline Tatin, proprietarele hotelului, care au copt desertul rasturnat din greseala, dand astfel nastere unui preparat inedit ce avea sa ajunga celebru. Deci cum e sa stii ca acesta tarta atat de populara si de indragita a inceput ca o neatentie gastronimica? 
    Lasand istoria la o parte, ceea ce imi place in mod special la acesta tarta este modul de preparare, care pe langa usurinta si rapiditate permite fructelor sa-si pastreze o textura umeda, suculenta si nu lasa sa se piarda nicio aroma.

Ingrediente:
  • 100 g unt + 1 cub
  • 180 g faina
  • 20 g zahar pudra
  • 4 Lg zahar tos
  • 1 ou
  • 2 Lg apa rece
  • 6 mere
  • 1 lg pasta de vanilie
  • 1 lg scortisoara
  • un strop de apa pentru caramel

     Am inceput prin a prepara blatul intr-un robot de bucatarie pentru eficienta, dar acesta poate fi facut la fel de usor si la mana. Am adaugat faina, zaharul pudra, oul, pasta de vanilie (desi sunt in continuare un fan al pastaii de vanilie, recomand pasta naturala de vanilie deoarece se incorporeaza mai usor in preparat iar aroma este mai intensa) si untul rece taiat cubulete, apoi am mixat treptat aluatul pana la omogenizare. La final, pentru a lega aluatul, am adaugat si cele doua linguri de apa si l-am dat la rece timp de o ora.
     Trecand la partea aromata, tava in care am copt tarta a trecut mai intai pe la aragaz, unde la foc mic am adaugat zaharul tos, scortisoara si cubul de unt pana ce am obtinut un sos de caramel pe care l-am diluat usor cu un strop de apa. Apoi am asezat uniform peste sosul de caramel merele curatate de cotor si coaja si taiate felii. 
    Am scos apoi aluatul de la rece, l-am intins intr-o foaie cu grosimea de 2-3 mm si l-am asezat deasupra merelor, avand grija sa sigilez bine continutul pentru ca fructele sa ramana moi. 
     Am dat apoi tarta la cuptor la temperatura de 180 grade Celsius/ treapta 3-4 pentru gaz cca. 25-30 de minute pana ce crusta a capatat o culoare aurie. 
    Dupa ce desertul a fost gata l-am lasat usor la racit, pana cand a devenit caldut, apoi l-am rasturnat pe un platou. Un pas important pentru ca preparatul sa fie complet este sa il rasturnati cat este caldut pentru a permite siropului din fructe sa se scurga in aluat si sa il insiropoze. Astfel, dintr-un blat sfaramicios de tarta avem un aluat moale si fin.
     Pentru ca tarta este foarte aromata, imi place sa o mananc simpla, fara nimic alaturi, poate doar cu un strop de scortisoara in plus care sa amplifice aroma catifelata a merelor.


 Pofta buna!
 

No comments:

Post a Comment