Wednesday, July 12, 2017

Linguine cu spanac, gorgonzola si pesto


    Când îmi este foame iar cămara sau frigiderul nu prea mă îmbie cu o varietate de ingrediente încerc să improvizez și să mă descurc cu ce am la îndemână, chiar dacă ingredientele par la prima vedere incompatibile. Acesta este și cazul rețetei de paste care mi-a arătat ca brânza cu mucegai și sosul Pesto merg extraordinar de bine împreună, iar această combinație a devenit rapid preferata mea pentru zilele caniculare de vară: este fresh, ușor de preparat, rapidă și extraordinar de gustoasă, așa că m-am decis să o împărtășesc. Și da, poate nu mai este sezonul spanacului proaspăt, dar în orice supermarket poți găsi spanac congelat porționat, foarte ușor de depozitat și de gătit.

    Ingrediente pentru 3 porții:
  • 300 g Linguine
  • 200 g brânză Grogonzola
  • 200 g spanac
  • 200 ml smântână lichidă
  • 3 Lg Pesto (rețeta aici)
  • sare și piper
  • ulei de măsline
  • parmezan
    Pentru acest preparat eu am folosit spanac congelat. Mai întâi am călit spanacul cu puțin ulei de măsline într-o tigaie încinsă cca. 10 minute (durează ceva mai mult față la cel proaspăt deoarece se pune în tigaie direct din congelator, nu necesită decongelare), apoi am adăugat smântâna lichidă și Gorgonzola amestecând încontinuu până ce sosul a devenit omogen și cremos, iar peste acesta am adăugat pastele preparate al dente. Dacă sosul este prea gros se diluează cu 2-3 Lg de apă in care au fiert pastele. 
    La sfârșit am adăugat sare, piper, sosul Pesto și am servit cu parmezan. Deoarece Grogonzola, sosul Pesto si parmezanul sunt în general destul de sărate recomand să se adauge sare abia la final, după gust. 

    Și acum , după doar 15-20 de minute, suntem gata de masă!


                                                                Enjoy!

2 comments:

  1. Este o reteta inovativa si suna delicios, abia astept sa o incerc. Bravo, esti un bucatar de exceptie! ��

    ReplyDelete