Monday, July 11, 2016

Panna Cotta cu ciocolata alba si sos de zmeura


    Vara, soare, zile toride, si pofta de ceva dulce. Aliatul meu pentru astfel de zile este gelatina care ma salveaza intotdeauna si de care m-am folosit si astazi ca sa prepar o Panna Cotta racoritoare: o budinca pe baza de smantana lichida la care am adaugat un sos dulce-acrisor din zmeura proaspata. Si ca desertul sa fie cat de fresh se poate, menta si lamaia au fost ideale.

Ingrediente:
  • 80 g ciocolata alba
  • 200 ml smantana lichida pentru gatit (32% grasime)
  • 100 ml lapte
  • 40 g zahar
  • o pastaie de vanilie ( sau 1 pliculet zahar bourbon)
  • 4 foi gelatina
  • coaja de la o lamaie


Pentru sos:
  • 150 g zmeura
  • 2 Lg zahar pudra
  • 2 Lg zeama de lamaie
  • o mana frunze de menta


    Am pus intr-o oala cu fundul gros smantana, laptele, coaja de lamaie, zaharul si pastaia de vanilie si am amestecat la foc mic pana cand zaharul s-a dizolvat. Cand amestecul a dat in clocot am luat oala de pe foc si am adaugat ciocolata alba rupta in bucatele mici, amestecand pana cand aceasta s-a topit.
    Am adaugat apoi foile de gelatina intr-un castron cu apa rece cateva minute pana s-au inmuiat, am scurs apoi gelatina si am incorporat-o in compozitia calda (nu fierbinte!) amestecand usor. Am pus amestecul in forme la frigider pentru 6 ore.


    Pentru sos am pasat zmeura in blender impreuna cu zaharul pudra, menta si zeama de lamaie. Daca nu ti se pare ca este destul de lichid poti adauga cateva linguri din zeama fructelor sau apa. Sosul se strecoara printr-o sita, dar daca iti place poti pastra si semintele.





                   Enjoy!

No comments:

Post a Comment