Monday, February 8, 2016

Briose cu ciocolata si glazura de vanilie

Briosele sunt un deliciu clasic care poate aparea in diferite forme, de la briose sarate cu porumb sau branza pana la briose dulci cu fructe sau ciocolata. Astazi incercam un sortimentul clasic, cu o reteta speciala care va face aluatul mai moale si mai gustos.

Ingrediente:
  • 200 g faina
  • 200 g zahar
  • 70 g cacao
  • 340 g iaurt gras
  • 1 lg bicarbonat de sodiu
  • 1 lg praf de copt
  • 1 lg esenta de vanilie
  • 150 g unt rece
  • 4 oua
Pentru glazura:
  • 75 g unt moale
  • 225 g zahar pudra
  • 2 Lg lapte
  • 1 lg esenta vanilie
Timp de preparare: cca. 30  de minute
Timp de coacere: cca. 20 de minute

Am inceput prin a amesteca toate ingredientele uscate (zahar, faina, cacao, praf de copt si
bicarbonat) pana la omogenizare. Apoi am adaugat untul taiat un cubulete si l-am incorporat amestecand cu buricele degetelor pana compozitia avea aspectul unor firimituri. Atentie, nu framantati! Va sugerez sa nu va chinuiti cu ustensilele de bucatarie la aceasta etapa, mainile va sunt de foarte mare ajutor. Am continuat prin a adauga laptele, ouale si vanilia si am mixat totul la viteza medie pana cand am obtinut o compozitie omogena si cremoasa.

Am pus apoi compozitia in forme si am tinut briosele la cuptor cca. 20 de minute. Daca nu sunteti siguri ca s-au copt, puteti introduce o scobitoare intr-una dintre briose, iar daca aceasta iese curata inseama ca desertul este gata. Compozitia nu este foarte dulce, de aceea recomand ca aceste briose sa fie mancate cu fructe, pudrate sau glazurate.

Pentru glazura am batut untul cu mixerul la viteza medie pana ce a devenit cremos apoi am adaugat treptat zaharul pudra si am continuat sa amestec, adugand la sfarsit vanilia si laptele. Daca vi se pare ca glazura nu este destul de cremoasa mai puteti adauga lapte. Optional, puteti decora briosele cu nasturei de ciocolata.


                                       

                 Pofta buna!

No comments:

Post a Comment