Wednesday, December 23, 2015

Fursecuri vanilate


Nu e Craciun fara dulciuri. Asa ca am scos de la naftalina simpaticele forme de bradut si de stea si am facut cu drag aceste bucatele de rai, de care nu ma mai satur, ce-i drept,de cativa ani incoace, de cand le prepar la fiecare Craciun.

Ingrediente pentru cca. 40 de bucati:
  • 375 g faina
  • 150 g unt moale
  • 1 ou
  • 1 lg esenta de vanilie
  • 180 g zahar
  • 60 g smantana/iaurt gras
  • 3/4 lg praf de copt
  • 1/4 lg bicarbonat de sodiu
  • 1 plic zahar vanilat
Pentru glazura (optional):
  • 5 Lg zahar pudra
  • 3 lg apa
 Timp de coacere: cca. 7 minute
 Timp de asteptare: cca. 2 h
 Timp de preparare: cca. 30 minute

    Am inceput prin a amesteca toate ingredientele pentru aluat. Va sugerez sa nu va chinuiti cu vreo ustensila de bucatarie, in cazul acesta mana este cea mai buna solutie. Am framantat pana am obtinut un aluat omogen, l-am invelit in folie alimentara si l-am tinut la frigider 2 h.
     Am asezat apoi aluatul pe suprafata de lucru si l-am intins pana la grosimea de 4 mm, apoi am decupat formele alese.

      Am asezat apoi fursecurile in tava si le-am copt cca. 7 minute la 180 de grade/ treapta 4 pentru gaz. Fursecurile sunt inca moi cand sunt scoase din cuptor, acestea se vor intari pe parcurs.
 Stim ca sunt coapte cand fundul lor devine auriu.
    Am scos fursecurile din cuptor, le-am lasat sa se raceasca, apoi le-am ornat. Jumatate au fost pudrate cu zahar, iar cealalta jumatate a fost decorata cu glazura alba si ornamente colorate.

 Aceste fursecuri sunt foarte ofertante, puteti sa le decorati de asemenea cu glazura de ciocolata, jeleu de fructe, sau orice altceva doriti. De asemea, le puteti servi si simple cu un pahar de lapte caldut.



       Craciun Fericit!

    

No comments:

Post a Comment